środa, 26 listopada 2014

Przygody z książką odc.4 (5): manufaktura

W miniony weekend byłam na moim kursie Montessori. Zaczęliśmy przerabiać dział językowy, toteż chciałam skorzystać z mojej poszerzonej wiedzy na temat nauki pisania i czytania i popracować trochę z dziećmi na szorstkich literach....ykhm...no i jakoś tak nikt ze starszaków nie chciał się do mnie przyłączyć, mieli ważniejsze rzeczy do roboty. 
Tylko Stefan się na chwilę zainteresował. Spodobała mu się mała litera "r". Wodził po niej paluszkiem i powtarzał za mną: "brrr, brrr" (To znaczy ja oczywiście mówiłam: "r", ale on w ten sposób ją wymawiał, przypomnę, że ma ~1,5 roku):


Postanowiłam więc nie naciskać i zrobiłam sobie książeczkę z obrysowanych liter. Użyłam do tego takiego cieniutkiego papieru, którym mój Mąż miał opakowaną jakąś przesyłkę. Jest cieńszy od zwykłej kartki, ale grubszy niż bibuła:






Nie musiałam długo czekać na towarzystwo: 



Poszłyśmy z Cinderellą (dawniej Różą) poczytać książeczki na naszym prowizorycznym "stoliku świetlnym"(plastikowa taca za 7 zł i ledowe lampki choinkowe na baterie za 10 zł - wszystko z IKEI, polecam) :




Tolowi, to co robiłyśmy, skojarzyło się z drukarnią w Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym niedawno byliśmy: 


Wybrał więc sobie następujące słowo:


Najpierw musiał porządnie zatemperować kredkę:


by zabrać się do żmudnej pracy:




Wpis umieszczam w ramach akcji "Przygody z książką"( w linku lista wszystkich uczestniczek, warto zajrzeć). Niestety dwa tygodnie temu ominęłam jeden odcinek, bo mieliśmy napięty harmonogram ze względu na wizytę gości, którzy mieszkali u nas jakiś czas.
Bardzo się ucieszyłam, że zrobiliśmy dziś te książeczki, dzięki czemu miałam temat na post i nawet wyjątkowo wyrabiam się w terminie z publikacją:)


2 komentarze:

  1. Czytam i odnajduję w Twoim wpisie pomysły, które zawarłam w jednym z ostatnich artykułów, jakie pisałam dla portalu "gaga" właśnie w temacie nauki liter. Podrzucam Ci link, może wykorzystasz jeszcze jakiś pomysł http://zabawyzn.wordpress.com/2014/11/13/3-propozycje-zabaw-ulatwiajacych-nauke-liter/
    Owocnej zabawo-nauki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomysłowe, szczególnie ta książeczka mi się podoba :) Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń